Ondernemers in beeld

Sterkere onderhandelingspositie dankzij Enterprise Europe Network

Ga er maar aan staan. De juiste fietsaccessoires verkopen in fietsland Nederland. Een producent die jouw exclusieve kleding ook in kleine aantallen kan maken. Zakendoen in Spanje, waar alles anders werkt. Het is deze ondernemers gelukt, dankzij een flinke portie creativiteit en doorzettingsvermogen. En hulp van Enterprise Europe Network. Een selectie uit de afgelopen tien jaar.

Berger Maritiem

'Via EEN ontmoette ik op de grootste maritieme beurs van Europa (SMM in Hamburg, Duitsland) twee Spaanse ondernemingen waarmee we een samenwerkingsverband zijn aangegaan. Hierdoor zijn we ook weer een interessante partij geworden voor andere ondernemers.'

Kees Berger, Berger Maritiem. Helpt scheepseigenaren en reders te vergroenen

Buycycle

'De EEN-adviseur heeft ons met behulp van de databank goed geholpen bij het vinden van leveranciers van fietsaccessoires uit Denemarken en Spanje'

Fabian Hardjoprajitno, directeur van Buycycle

Cordis Automation

'Zakendoen in Spanje is heel anders dan in Noord-Europese landen. Via EEN kwamen we in contact met een Spaanse ontwikkelingsmaatschappij die ons hielp bij het openen van een vestiging in Malaga. Het traject is niet eenvoudig geweest en had zo zijn tegenslagen, maar gezien het eindresultaat vinden wij dit absoluut een succesverhaal.’

Benno Beuting van Cordis Automation. Opende een vestiging in Malaga

Daylliance

'We zochten kledingproducenten die ook in kleine aantallen willen produceren voor een betaalbare prijs. EEN wees ons op de mogelijkheden in Istanbul. Ze benaderden twee producenten. Met een ervan werken we nu samen.'

Sanne Knopper en Milou Knieri van het modemerk Daylliance

Evolve Services

Het gericht inzetten van EEN leverde ons snel twee nieuwe klanten op. Wij zien daardoor de omzet toenemen en krijgen zo vaste voet aan de grond in deze markt.

Niels Aarts van Evolve Services. Helpt bedrijven nieuwe markten te betreden of de resultaten in de thuismarkt te verbeteren

Globe Airmotors

'Binnen twee weken nadat we in de database van EEN stonden, meldde zich een Hongaarse distributeur. Hij was voor zichzelf begonnen en wilde ons product erbij hebben om in de markt te zetten. Kort daarna heeft hij de eerste kleine order geplaatst.'

Han Wannet van Globe Airmotors, producent van luchtmotoren. Was op zoek naar nieuwe distributeurs in het buitenland

HAUS Europe B.V.

'Onlangs vroegen we EEN uit te kijken naar een Duits bedrijf dat als agent voor ons zou willen opereren. De vraag leverde geen nieuwe agent op, maar wél een ingang tot een nieuwe markt. Een Duits bedrijf uit de maritieme sector had interesse voor onze centrifuges voor cruiseschepen. Deze machines ontwateren het slib uit voedselresten en afvalwater van douches en wc’s.’

Remko van Hasselt van HAUS Europe B.V., leverancier van centrifuges

Honest Food Trading

‘Tijdens het evenement Tour d’Europe van EEN spraken we met een Duitse producent van vruchtenazijnen. Er was meteen een goede klik, dus zij werden onze eerste zakenpartner. Via hen kwamen we bovendien in contact met onze tweede zakenpartner, een fabrikant van Griekse olijfolie. Het is prettig om te weten dat een bedrijf geïnteresseerd is in je. Dat zorgt voor een sterkere onderhandelingspositie dan wanneer je zelf bedrijven benadert.’

Erik Brom van Honest Foods Trading. Levert ambachtelijke voedselwaren aan de detailhandel.

Medigros

'Wij zijn continu op zoek naar innovatieve producten voor de verzorging van sporters en atleten. De adviseur van EEN stuurde een aantal profielen van Europese aanbieders van innovatieve sport- en medische artikelen. Zo vonden we Physicool, leverancier van herbruikbare koelbandages.'

Dennis van der Sluijs van Medigros. Zocht en vond een waardevolle aanvulling op het assortiment

Nemo Healthcare